Civil Információs Centrum – képzési napok 2013. II. félév

Hírek

Cégkapu regisztráció – kötelező elektronikus ügyintézés 2018. január 1-jétől!

Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény alapján 2018. január 1-jétől elektronikus ügyintézésre kötelesek a gazdálkodó tevékenységet folytató alapítványok és egyesületek.

Cégkapu regisztráció – kötelező elektronikus ügyintézés 2018. január 1-jétől!

 

Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi  CCXXII. törvény alapján  2018. január 1-jétől elektronikus ügyintézésre kötelesek a gazdálkodó tevékenységet folytató alapítványok és egyesületek.

 

A kötelezettség Cégkapu regisztrációval teljesíthető, amelynek végső határideje 2017. december 31.

 

A regisztrációhoz e-mail cím megadása szükséges és már meglévő Ügyfélkapus regisztráció, ezután lehet majd belépni a https://cegkapu.gov.hu címre. A regisztráció során szükséges megadni az elektronikus elérhetőségeket, így a hivatalos e-mail címet, telefonszámot is. A megadott e-mail cím lesz az elektronikus kapcsolattartás címe, tehát a hivatalos dokumentumok is erre fognak érkezni.

Általános tájékoztató

A gazdálkodó szervezetek számára 2018. január 1-jétől kötelező a Cégkapu használata. A gazdálkodó szervezetek csak egy Cégkapuval rendelkezhetnek.

A Cégkapu kezelésére az adott gazdálkodó szervezetnél az erre felhatalmazott természetes személy (Cégkapumegbízott) vagy az általa regisztrált, a gazdálkodó szervezet által megbízott további felhasználók jogosultak.

A cégkapu-regisztrációt végző személy a Cégkapuhoz egy fő cégkapumegbízottat regisztrálhat. A gazdálkodó szervezet nevében eljárni jogosult személyek (cégkapu-ügyintézők) regisztrációját a cégkapumegbízott végzi.

 A Cégkapu online – vagyis a teljesen automatikus – regisztrációját csak a cégnyilvántartásban szereplő gazdálkodó szervezet esetén lehet alkalmazni. Az online-regisztráció további előfeltétele, hogy a képviseletre jogosult személy a saját nevében végezze el a regisztrációt.

Figyelem! Mind a regisztrációt végző személy, mind a cégkapu-megbízott számára előfeltétel, hogy az állam által kötelezően nyújtott azonosítási szolgáltatás útján (Ügyfélkapu, Részleges kódú telefonos azonosítás, Elektronikus személyazonosító igazolvány) azonosítsa magát.

Az űrlapos regisztrációt azok a nem természetes személyek vehetik igénybe, akik közhiteles nyilvántartásban nem szerepelnek, továbbá azok, akiknél a választott szervezeti forma "egyéb gazdálkodó szervezet", nem maga a képviseletre jogosult személy végzi a regisztrációt, vagy együttes képviselet esetén a regisztrációt nem csak a saját nevében szeretné elvégezni, hanem a képviseletre jogosult társa helyett is. Az űrlaphoz kötelező jelleggel csatolni kell minden olyan dokumentumot, amely a gazdálkodó szervezet nevében cégkapu-regisztrációt kezdeményező személy/személyek képviseleti jogosultságát hitelt érdemlően igazolja, valamint a szervezet létesítő dokumentumait.

 

A kötelezően csatolandó iratokról részletesebben itt olvashat:

http://ekozig.mo.hu/sites/default/files/Cegkapu_regisztracio_csatolando_dokumentumok.pdf

 

Teljes leírás, lépésről - lépésre:

http://ekozig.mo.hu/sites/default/files/Cegkapu_regisztracio_alkalmazas_felhasznaloi_leiras.pdf

 

További segítség:

Telefon:  1818 (Kormányzati Ügyfélvonal)

E-mail: E-mail cím megjelenítése